Klantenservice

Wijnwinkel Barneveld
Amersfoortsestraat 65 | 3772 CG  BARNEVELD | 0342-490060 

Onze openingstijden

Zondag gesloten
Maandag gesloten
Dinsdag 9.30 - 18.00 uur
Woensdag 9.30 - 18.00 uur
Donderdag 9.30 - 18.00 uur
Vrijdag 9.30 - 18.00 uur*
Zaterdag 9.00 - 17.00 uur

* I.v.m. de huidige situatie rondom het Coronavirus zijn wij op vrijdagavond (koopavond) gesloten.

Aanvullende openingstijden: geen

Neem contact op

FAQ

1. Bestellingen
1.1. Hoe kan ik wijnen of bieren bestellen?

1.    Kies de gewenste wijn en klik op “In winkelwagen”. Je gaat dan automatisch naar de winkelwagen. Je kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als je in de webshop zit kun je rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar winkelwagen gaan.
2.    In de winkelwagen kom je terug bij wat je gekozen hebt en kun je nog wijzigingen aanbrengen.
3.    Daarna bevestig je de inhoud van de winkelwagen door op “bestelling afronden” te klikken.
4.    Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen veel sneller. Heb je nog geen account? Ook zonder account kun je bestellen, dan hebben we nog wel je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden je aan een account te maken zodat je al bestellingen en retouren op één plek hebt, je sneller kunt betalen en je overal je winkelmand kan bekijken.
5.    Kies één van onze betaalmethoden.
6.    In de laatste stap vind je een overzicht van je bestelling. Tenslotte kan op deze plek ook nog een waardebon ingevoerd worden.
7.    Bevestig dat je ouder bent dan 18 jaar en accepteer de algemene voorwaarden.
8.    Door te klikken op ‘kopen’ accepteer je onze algemene voorwaarden en maakt je je bestelling definitief.

1.2. Hoe vind ik een bepaalde wijn?

Je kunt een bepaalde wijn vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vind je rechts bovenin het menu en de filterfuncties vind je links onder Wijnlanden.

1.3. Hoe kan ik een waardebon / kortingscode gebruiken?

Het veld om je waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces.
 
Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typfouten. Let op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we je de voorwaarden van je voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeer je meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?
 
Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

1.4. Hoe kan ik een bestelling retourneren?

In het geval dat je je bestelling wilt retourneren geef dat dan alstublieft binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling per telefoon of e-mail aan ons door.
 
Je kunt ook naar je account gaan via Mijn Account. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van jouw bestellingen. Klik op het ordernummer welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de retourreden in op het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen je dan een retourlabel waarmee je het pakket verzendkostenvrij aan ons kunt retourneren.
 
Je brengt het pakket naar het dichtstbijzijnde filiaal van de op het formulier aangegeven koerier en het pakket wordt verzendkostenvrij aan ons geretourneerd.
 
Verpak de producten alstublieft in de dozen waarin je de wijn van ons geleverd hebt gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden.

1.5. Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al je bestellingen vind je in Mijn account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kun je jouw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. Je kunt hier ook je bestelling opnieuw plaatsen.

1.6. Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

1.7. Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft, kunnen we deze voor je wijzigen of annuleren. Je moet wel snel zijn, want dat zijn onze medewerkers in het magazijn ook. Neem daarom tijdig per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice.
 
Is je bestelling al onderweg? Dan kun je de bestelling bij bezorging weigeren. Wilt je je bestelling retourneren na ontvangst van je bestelling? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren je, zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

1.8. Hoe kan ik mijn bestelling als geschenk versturen?

Wanneer je een bestelling als geschenk wilt versturen, kun je in de laatste stap van het bestelproces een opmerking invoeren: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. In het veld bij ‘Opmerking’ kun je opgeven wanneer je je bestelling wilt laten afleveren bij de ontvanger. Ook kun je evt. tekst voor op het kaartje toevoegen. Dan zorgen wij ervoor dat er een handgeschreven kaartje bij je cadeau komt. 

2. Betaling
2.1. Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kun je eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal
Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

Creditcard
Wijnwinkelbarneveld.nl accepteert de belangrijkste creditcards: Mastercard en Visa.

Bancontact / Mister Cash
Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. Je kunt via deze service direct online afrekenen via je eigen vertrouwde bankomgeving.

Billink achteraf betalen
Betalen met Billink werkt heel eenvoudig. Jouw bestellingen ontvang je in huis en je betaalt achteraf. Geen gedoe met vooruit betalen of wachten op retourgeld. Namens Billink ontvang je een factuur welke je binnen 14 dagen kan betalen. Wel zo handig! Wanneer je van deze betaaloptie gebruik wilt maken dien je in de check-out eerst je naam en adresgegevens in te vullen. Met deze gegevens kan de betaaloptie geactiveerd worden.

2.2. Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur is bij je pakket inbegrepen, tenzij je de verzendoptie hebt gekozen: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. We sturen je dan een pakbon zonder prijzen in plaats van de factuur.
 
In Mijn account hebt je onder ‘Mijn bestellingen’ altijd de mogelijkheid om de facturen in te zien.

2.3. Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor je wijzigen. Neem even contact met ons op.
 
Buiten bestellingen om kun je je afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in Mijn account.

2.4. Is een verandering van mijn leveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:
 
Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres echter volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling. Als je het afleveradres wil wijzigen, annuleer dan de bestelling bij ons en bestel daarna de goederen op het gewenste afleveradres.
 
Buiten bestellingen om kun je je afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in Mijn account.

2.5. Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Wijnwinkel Barneveld hecht veel waarde aan je veiligheid. Als onderdeel van je bestelling word je gevraagd om persoonlijke gegevens in te vullen. Dit zijn gegevens die Wijnwinkel Barneveld nodig heeft om je bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Wijnwinkel Barneveld en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

3. Gebruikersaccount
3.1. Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar uw account door naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, en klik op ‘Account aanmaken’.
 
Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud je wachtwoord en je opgegeven e-mailadres, want je hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

3.2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten - wat nu?

Bij het inloggen vind je onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier je e-mailadres in waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Wij sturen je dan een e-mail met een link waarmee je je nieuwe wachtwoord kunt herstellen.

3.3. Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In uw account kun je je naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. Je kunt de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

3.4. Hoe kan ik mijn gebruikersaccount verwijderen?

Als je je gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kun je je account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van je klantenaccount voor je over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

3.5. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kun je je wachtwoord wijzigen. Je kunt je wachtwoord wijzigen door eerst je huidige wachtwoord in te geven en dan je nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dien je vervolgens nog een keer te bevestigen.

4. Herroepingsrecht
4.1. Ik ben niet tevreden met de wijnen, wat nu?

Alle wijnen die je in onze shop vindt, zijn door Jan en Gert zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend wijnen aan van wijnmakers en wijngoederen met goede reputatie. Als een wijn je desondanks niet bevalt, mag je deze na ontvangst terugsturen. Je krijgt dan een voucher ter waarde van het aankoopbedrag, waarmee je nieuwe wijnen kunt uitkiezen.

Wanneer je product gebreken heeft en deze onder de wettelijke garantie vallen, is er de garantieverplichting. Wil je  gebruikmaken van je garantie, neem dan contact met ons op. Wijnwinkel Barneveld is verantwoordelijk voor het leveren van kwalitatief goede producten. Als de kwaliteit van de wijn te wensen overlaat, doordat deze bijvoorbeeld kurk heeft, kun je binnen twee maanden na ontdekken van het gebrek contact met ons opnemen. Wij zullen je vergoeden door middel van een waardebon, waarmee je in de webshop nieuwe wijnen kunt uitzoeken.

4.2. Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op: vanwege hygiënische redenen en/of vanuit het oogpunt van gezondheidsbescherming verlies je je herroepingsrecht zodra je de verzegeling van de wijn hebt verbroken (kurk is getrokken of draaidop is geopend). De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

Je kunt ook naar Mijn account gaan. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van je bestellingen. Klik op het ordernummer welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de retourreden in op het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen je dan een retourlabel waarmee je het pakket verzendkostenvrij aan ons kunt retourneren.

5. Privacy
5.1. Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je in onze privacyverklaring. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je gegevens en hoe lang je je gegevens kunt bewaren.

5.2. Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vind je hier.

5.3. Waar kan ik de algemene voorwaarden en het annuleringsbeleid vinden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

5.4. Klachten en geschillen

Wanneer je een klacht hebt over een product of onze service, neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken op telefoon: 0342-490060. Maandag tot zaterdag van 9:30 tot 17:00. Of per e-mail: [email protected].

Je ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij je klacht in behandeling nemen en je klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht dan kun je deze ook  voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).

6. Verzending
6.1. Wat zijn de bezorgkosten / verzendkosten?

Je krijgt je bestelling gratis bezorgd, als je:

  • in het dorp Barneveld woont en bestelt vanaf € 20,-, (postcode 3770 t/m 3773)
  • in Voorthuizen, Lunteren of Kootwijkerbroek woont en bestelt vanaf € 75,-
  • buiten gemeente Barneveld of Lunteren woont en bestelt vanaf € 100,-

In Barneveld, Voorthuizen, Lunteren of Kootwijkerbroek zijn de bezorgkosten voor je bestelling anders € 2,50. In de rest van Nederland zijn de verzendkosten van je pakket anders €7,50.

 

6.2. Hoe lang duurt het verzenden?

Wij doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen of per post naar je te verzenden. De levering is 1 à 2 werkdagen. Voor sommige producten is de levertijd langer. Hebt je je bestelling snel nodig en wil je zeker weten dat je je het op tijd in huis hebt? Neem dan gerust even contact met ons op.

6.3. Is verzending naar een ander land mogelijk?

Ja, neem contact met ons op om te informeren naar de specifieke verzendkosten.

6.4. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je krijgt bij je verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kun je op de hoogte blijven van de transportstatus van je bestelling. Ook kun je in Mijn account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van je order volgen.

6.5. Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Hoogwaardige producten verdienen een hoogwaardige verpakking. Wijnwinkel Barneveld hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. Wijnwinkel Barneveld heeft veel verschillende kartonformaten op voorraad, die allemaal geschikt zijn voor het verzenden van wijn - en bierflessen.

6.6. Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?

Na de eerste poging laat de bezorger een briefje achter waarop aangegeven staat wanneer de bezorger opnieuw komt. Ook kun je contact met ons opnemen om een geschikt aflevermoment af te stemmen.

6.7. Wordt mijn pakket bij de buren afgeleverd?

Dat kan. Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger het pakket verzoeken bij de buren achter te laten. Wanneer dit niet mogelijk is, volgt de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging. Wanneer het onwenselijk is dat je pakket bij de buren bezorgd wordt, vermeld dit dan in het veld ‘Opmerkingen’ tijdens de laatste stap van het plaatsen van je bestelling.

6.8. Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we je een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en je ontvangt nieuwe producten. Hebt je het pakket toch geaccepteerd? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, dan gaan we het samen met je oplossen.

Contactgegevens

Wijnwinkel Barneveld
Adres Amersfoortsestraat 65
Postcode 3772 CG
Plaats BARNEVELD
Land Nederland
Telefoon 0342-490060
E-mail [email protected]